EQUADOR 2N QUADRIMESTRE



Passen les setmanes i a vegades ni ens adonem que se’ns escapa el temps de les mans; el temps és or diuen, i cada vegada hi crec més en aquesta frase. Hem d’aprofitar al màxim i aprendre tant com ens sigui possible, ja que el que no aprenguem avui potser no podrem aprendre-ho demà. Per tant, hem de ser conscients de les oportunitats que tenim, i crec que som molt afortunats en poder estar a la Universitat estudiant allò que ens agrada, ja que molts no poden o no tenen aquesta sort que tenim nosaltres; hem de valorar-ho, tot i que a vegades ens vulguem donar per vençuts i creguem que no ens surten bé les coses, sempre hi ha alguna cosa interior o inclús exterior, que ens fa tirar endavant. Ja que, realment, si som aquí serà perquè volem... no?


En aquesta primera part, crec que hem pogut aprendre molt de l’assignatura però també de nosaltres mateixos. Almenys jo, he pogut conèixer parts que tenia amagades, com per exemple no em veia capaç d’escriure un bloc on poder expressar aquelles inquietuds del grau o bé opinions de coses interessants relacionades, i aquí estic, assentada escrivint i reflexionant. També he resolt alguns dubtes que tenia sobre el control de les emocions, i crec que amb aquesta primera part de l’assignatura, he aprés que això serà quelcom que aniré formant amb el llarg dels anys i de l’experiència, segons el meu bagatge i el meu calaix de sastre que aniré formant amb el pas del temps. He aprés molt, tant de la professora, com de la matèria i sobretot de professionals, ja que poder parlar amb professionals, assistir a xerrades o fer entrevistes a professionals, no és quelcom que els i les estudiants puguem realitzar cada dia, i crec que aquesta és una de les millors maneres d’aprendre a més de bonica.
.

En tema de la matèria, hem pogut analitzar “a fons” la llei 12/2011 de Serveis Socials de Catalunya, en concret el paper del tercer sector en aquesta. Al principi de quadrimestre, cap de nosaltres va dir que el tercer sector apareixia a la llei, almenys implícitament; és cert, però s’hi parla i bastant del tercer sector en la llei. S’hi fa referència a les entitats i associacions, per tant la paraula tercer sector no la trobem implícitament, però si ho llegim entre línies, hi apareix; les entitats són molt importants, i també han de tenir una bona connexió, coordinació i comunicació amb els serveis públics.

Hem aprés què és el tercer sector, què engloba, la classificació d’aquest i les diferents figures jurídiques mitjançant presentacions que hem dut a terme diferents grups de treball de l’aula: associació, fundació, federacions, confederacions, mútues i taules. També crec que el grup amb el qual vaig realitzar el treball, vam fer bona feina i vam connectar molt bé, degut a que vam crear molt bon clima de treball i també em va servir per a conèixer més a les meves companyes de classe. I d’aquest apartat del tercer sector en sí, també he tornat a recordar els diferents models d’abordatge econòmic social que trobem a Europa, cosa que vam treballar a economia quan feia 1r del grau; aquests models són l’escandinau, el mediterrani, anglosaxó i continental.

Funció dels tècnics, de la treballadora social en una entitat del tercer sector, el paper dels voluntaris en el tercer sector, són aquells aspectes que hem pogut aprendre a nivell també teòric però alhora pràctic, degut que amb el treball individual hem pogut saber-ho de primera mà, a més de tenir l’oportunitat d’assistir a la xerrada sobre el voluntariat de Lleida i de poder escoltar a dos professionals com són la Raquel i la Gemma en la xerrada que ens van fer a l’aula. 

Totes aquestes temàtiques, a més a més, han pogut crear debats; no només d'aquests temes, sinó d'altres que nosaltres treiem o que se'ns apareixien degut al que toca aquell dia a l'aula. Crec que aquesta manera és la millor d'aprendre, en la que participem tots i totes, on podem aportar i aprendre dels nostres errors i també de la varietat d'opinions que trobem entre els nostres companys. A més, el fet de poder-ho després transmetre al nostre bloc, és una manera de poder fer memòria, de recapacitar i de reflexionar sobre allò que hem aprés. 

Dels temes que s'han anat presentant a l'aula, m'han cridat l'atenció el que es va presentar com el paper de l'església en el tercer sector, en entitats del tercer sector; hem sabut que no totes les entitats tenen relació amb l'església, n'hi ha que si però també n'hi ha moltes que no. Per tant, depèn també una mica de la filosofia de l'entitat, dels seus ideals i principis; tot i que potser que amb el pas del temps, la filosofia també hagi variat i per tant l'església ha anat perdent sentit i protagonisme. I finalment, també destacar el debat que vam tenir sobre voluntiariat, el qual vaig realitzar una entrada i que podeu consultar en aquest enllaç. Va ser interessant i enriquidor, ja que vam poder aprendre tots una mica i donar les nostres opinions.


Aquí tanco l'últim post d'aquesta primera part, i em prenc uns dies de descans... Després de les vacances hi tornem, i espero que renovades, amb més ganes i més debats! Bones vacances a totes i a tots!

Referències:

- Bloc de l'assignatura:   https://tercersectoratelier.blog/  
- Estado del bienestar:    https://es.wikipedia.org/wiki/Estado_del_bienestar

Comentarios

  1. Molt bé Alba! es un bon resum del que hem fet i sobretot de com ho has viscut tu! l'aprenentatge de que cal seguir aprenent (valga la redundancia -que diuen en castellà) al llarg de la vida és molt important i et serà mooolt útil!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gràcies per tot el que ens ensenyes, però sobretot gràcies per fer-nos relfexionar i pensar a nosaltres mateixos en les teves classes.

      Eliminar

Publicar un comentario

Entradas populares de este blog

PAS A PAS

Egoïsme? Vocació? VOLUNTARIAT

PRIMERA SETMANA A BORD