PRIMERA SETMANA A BORD

Quadrimestre nou, vida nova. O no és això el que es diu quan un nou curs acaba de començar? Doncs per a mi, cada semestre nou, és com un curs nou. Noves assignatures, nous professors, diferents sistemes d'avaluació, però la mateixa rutina. Repetim el procés.

Gràcies Tercer Sector, per a fer el nostre 2n quadrimestre del curs 2017/2018 una mica més entretingut!!

Em vaig matricular en aquesta assignatura sense gairebé saber què és el Tercer Sector. Vaig ser molt sincera el primer dia de classe, per horaris i per comentaris de companys, ha estat la que més s'ha adaptat, i au, a l'aventura i ja veurem. Doncs, tot i només ser la primera setmana d'aquest nou semestre, crec que aquesta serà una de les millors assignatures que possiblement tingui aquest grau en treball social. Espero no equivocar-me i no endur-me una decepció. Així doncs, aquest podria ser un dels meus objectius, que no calen que siguin els mateixos que els altres alumnes ni els de la professora, tal i com vam parlar el primer dia de classe. Vull no endur-me una decepció en aquesta assignatura, aquest serà un dels meus objectius d'aquesta matèria.
Crec que aquest serà un espai on em pugui expressar obertament, cosa que a classe també faig i espero seguir fent, perquè això de xerrar i expressar-me, m'agrada bastant.

En aquesta primera setmana a bord, vull escriure en aquest bloc, que per a mi és un diari personal sobre aquesta aventura en la qual m'he matriculat, crec que he començat a entendre què és el Tercer Sector.
He entès que trobem el 1r sector, el qual són els serveis públics, les administracions. Després ve el 2n sector, el qual serien les empreses privades, les que tenen una finalitat lucrativa, és a dir guanyar diners en el mercat. I finalment el 3r sector. M'ha quedat clar que és un sector el qual no està format per empreses però tampoc per administracions públiques, que pot compartir característiques però que en té d'unes de concretes. Així doncs, el 3r sector, ofereix determinats serveis, són associacions, entitats, empreses d'inserció, fundacions, cooperatives, societat laboral, on el capital és propietat dels treballadors i treballadores i n'existeixen dos tipus les societats anònimes laborals (SAL), i les societats limitades laborals (SLL), són organitzacions que no tenen ànim de lucre, que el que busquen és adquirir beneficis però no pels propietaris ni pels socis, sinó per alguna causa en concret, o vàries, depenent del tipus d'organització, i que es basa sobretot en la participació activa de la ciutadania, en el voluntariat.

Crec que de moment, no he fet malament en triar aquesta assignatura, que la gaudiré molt, i que falten professores i professors com la Carolina, la qual amb molta energia arriba a les classes, ens transmet aquesta energia, i almenys a mi em dóna la sensació que ens motiva. Gràcies per fer d'aquesta matèria, un espai on poder-nos obrir, on poder-nos expressar. I sobretot, entendre bé què és el tercer sector, com funciona i quin és el nostre paper dins d'aquest.

Seguim!

Comentarios

Entradas populares de este blog

PAS A PAS

Egoïsme? Vocació? VOLUNTARIAT